CBB Mobil produkter | Få et grundigt overblik

CBB Mobil er firmaet bag en af danmarks mest benyttede telefonselskaber.

Ved begyndelsen blev de hurtigt kendt som klassens frække dreng, som ville drille de store drenge, og det gjorde de så godt, at de ikke bare blev en etableret spiller, men også ret hurtigt blev opkøbt af Sonofon (nu Telenor). Selve navnet CBB antyder også at skaberne (måske) bevist valgte netop denne tilgang.

CBB er nemlig en forkortelse for Club Blah Blah. Det var under dette navn at selskabet opstod og først senere fandt man på forkortelsen som vi kender den i dag.

CBB Mobil – Gennemgang af produkter

CBB Mobil’s produkter er udelukkende mobiltelefoni og mobilt bredbånd. De har specialiseret sig i at have produkter som er lette og lige til. Priserne er i den bedste ende af mobilabonnementer og de har en kundeservice, som hjælper dig med hvilket som helst problem.

iphone-518101_640 (1)

Vi beskriver først de produkter de har indenfor mobiltelefoni og derefter deres mobil bredbånd abonnementer.

Mobiltelefoni

Deres mobilabonnementer kan deles op i to forskellige grupper, hvor den ene gruppe er back to basic hvor man betaler for forbrug og den anden gruppe er reelle abonnementer.




De har også særlige afdragsordninger, hvis du ønsker at købe en mobiltelefon samtidig med oprettelsen af et abonnement.

CBB benytter sig af Telenor og Telias sammenlagte netværk, det betyder ifølge dem selv, at du får danmarks stærkeste netværk. Normalt går den titel til TDC, men kombinationen af de to har altså givet en værdig modstander.

Samarbejdet med deres master gør altså at netværket dækker 99% af alle danskere med 3G og 85% med 4G-hastighed. De lover samtidig at netværket forsat vil blive udbygget, til fordel for alle deres kunder.

CBB Sammenlignet med øvrige danske mobilabonnementer

Tip: Se flere kolonner ved at tippe mobilen

*6 mdr pris er inkl. oprettelse og evt. rabatmåneder

CBB Basis – Forbrug

Reelt set kan man ikke kalde dette for et abonnement, da man betaler for hvad man bruger, i modsætningen til et abonnementer der har en fast månedlig pris og ydelse. CBB Basis er (måske) den billigste løsning, men det kommer an på til hvad og hvor meget du vil bruge din telefon.

>> Se aktuelle pris på CBB’s hjemmeside her

Det er utrolig få kunder som man kan anbefale denne type mobiltelefoni til. Der er altså tale om en styk pris per ydelse du benytter. Og bemærk at det koster stadig (lidt) penge pr. måned. Hvis du tænker at du gerne vil bruge internet på mobilen (altså ikke WiFi), så er det en god idé at fravælge denne løsning.

Prisen løber hurtigt op over 100 kr hvis du ser video på stream. Løsningen kan anbefales til de der stadig benytter sig af fastnet telefoni, de der kun benytter mobiltelefonen en smule eller ældre folk.

CBB Mobilabonnementer

CBB tilbyder flere forskellige abonnementer. Ligesom stort set alle andre abonnementer stiger mængden af det du får til rådighed med prisen. Den billigste er derfor også den mindste pakke.

>>Se CBB’s aktuelle priser på deres hjemmeside her

Den billigste pakke giver 40 timers tale og 40 GB internet. Det er nok for de fleste mennesker, men for andre er det ikke helt tilstrækkeligt, og så må det tråsløse netværk hjælpe til, når der skal streames.

Ca. 2 GB internet bruges ca. på en måned til at tjekke Facebook og email med, så kan det faktisk også være tilstrækkeligt.

Mobilt Bredbånd

CBB tilbyder 5 forskellige abonnementer til mobilt bredbånd.

Alle abonnementerne har samme upload og download hastighed, det er derfor ikke internethastighed du skal vælge efter, men mængden af data du regner med at bruge.

For at sige det lige ud, så er det få personer der vil få gavn af den mindste pakke. 5 GB data er ikke meget, og du vil med fordel kunne dele din smartphones internet i stedet, og måske købe en større datapakke der.

De to midterste pakker fungerer fint til normale forbrug. Er i flere der skal deles om netværket, kan du med fordel vælge pakken til 169 kr. /md. Den dyreste pakke vil kunne bruges som hjemmenetværk til en mindre familie.

>> Se aktuelle kampagner på CBB.dk her

Når du bestiller mobilt bredbånd fra CBB bliver du tilbudt at købe et modem. Prisen på dette Huawei modem er 149 kr. som er et engangsbeløb. Hvis ikke du allerede har et modem eller en router til mobilt bredbånd kan dette anbefales. Den fungerer kun til en computer, så hvis du vil bruge det mobile bredbånd på flere må du skaffe en router.

Du behøver dog ikke at købe yderligere ting, hvis du blot ønsker mobilt bredbånd på din tablet.

Er du i tvivl om noget om mobilt bredbånd, så kan du læse alt det grundlæggende i vores indlæg om hvordan mobilt bredbånd virker.

Hvilket netværk bruger CBB til mobildata?

CBB benytter Telia og Telenors netværk, og du kan løbende følge med i driftstatus meddelelser på denne side.

Dækningen er derfor også meget god, da Telia og Telenors netværk er meget stærk. Det giver en dækning på 99% af Danmark! Du kan i øvrigt se dækningskort for Telia / Telenor her.

Hvad siger kunderne?

Vi har baseret kundernes mening om CBB Mobil ud fra de anmeldelser man kan se på Trustpilot samt den samlede score de har angivet. Og helt generelt må man sige at CBB Mobil har stor kundetilfredshed. I nuværende stund har 8733 lavet en anmeldelse af CBB Mobil. Og med et samlet gennemsnit på 8,5/10 må man sige at de har høj tilfredshed blandt kunderne.

Udklip

8733 anmeldelser bør give en stor repræsentativitet blandt kunderne.

Og hvis det ikke viser det reelle billede, vil det virkelige billede højst sandsynligt være mere positivt end de 8,5/10. For som regel er det de utilfredse kunder der griber hurtigst til tasterne, hvor de der ikke oplever nogle mærkbare gener undlader.

Der er flere ting der går igen blandt mange af anmeldelserne, men den sætning der ultimativt bliver sagt flest gange er “det kører bare som det skal”.

Det giver selvfølgelig et indtryk af et mobilselskab som sikrer kunderne en smooth oplevelse, men også at de takler eventuelle problemer professionelt og med en venlig kundeservice.

Udklip

Og skal man tage CBB’s besvarelser af anmeldelserne på Trustpilot som værende et udtryk for hele CBB’s kundeservice, så må man sige at man er i gode hænder som kunde. Der bliver svaret på alle de negative anmeldelser, i en kærlig tone og med fokus på at være hjælpsom. Der bliver også svaret på en god del af de positive.

Faktisk er CBB’s kundeservice så god, at det sammen med den gode pris og de fine produkter har givet CBB’s danmarks gladeste kunder (2016).* 

En særdeles god pris

Udover at kunderne giver kundeservicen en særlig god feedback, så giver de også prisen på CBB’s produkter meget ros. Flere af kunderne har været trofaste CBB kunder i mange år, og vil fortsat være det. Prisen på et CBB abonnement kan man se under CBB – Gennemgang af produkter. Så kan du selv vurdere om du synes det er billigt i forhold til dit nuværende selskab.

De få negative anmeldelser

Ud af de få negative anmeldelser der er, bliver der i flere af dem nævnt svingende internet-hastigheder. Flere af de anmeldelser har på trods af ordlydens negative klang givet enten 3/5 eller 4/5 stjerner, hvilket bevidner om at problemet formodenlig ikke er særlig stort.

En anden bemærkning af de negative anmeldelser er gebyrer. En person klager over at udlandstelefoni er særlig dyrt, men det skyldes at personen ikke har købt det som en ekstra ydelse.

home-office-336378_640

Det skal tilføjes at flere af de meget positive anmeldelser gav CBB 4/5 stjerner, hvilket ikke nødvendigvis betyder at CBB har gjort noget forkert på nogen parametre, men nok nærmere et udtryk for at kunden mener det kører gnidningsfrit. 8,5/10 stjerner er derfor også særdeles fremragende.

* Wilke’s kundeservice award 2016

En anmeldelse fra Trustpilot:

Kim Langvaad, Tranbjerg

Verdens Bedste Mobilselskab
Har 2 gange her på det sidste haft 1 mobil der er gået i stykker, CBB bytter den bare uden brok og oplyser sig mig om at husk nu du har 2 års garanti igen. Deres kundeservice er ALTID hjælpsomme og har god tid til at hjælpe en, hvis man har brug for det.

Hvem er CBB Mobil?

CBB Mobil A/S er et dansk mobiltelefonselskab som udelukkende tilbyder mobil abonnementer og mobilt bredbånd.

Selskabet blev etableret i 2000 af Peer Kølendorf og Michael Moesgaard som begge er danske serieiværksætter, forfattere, IT-eksperter og konsulenter indenfor området.

Billedresultat for cbb

Selskabet var sammen med Telmore de første selskaber i Danmark til at tilbyde kunderne mobiltelefoni over internettet. Dette gjorde at CBB kunne tilbyde kunderne markant lavere priser i forhold til konkurenterne, hvilket var med til at gøre at de kunne “drille” de mere etablerede mobiltelefoniselskaber.

I 2002 skiftede de navn fra Club Blah Blah til det nuværende CBB Mobil. I maj 2004 blev selskabet overtaget af Sonofon (det nuværende Telenor). Inden de blev opkøbt af Sonofon havde CBB godt 160.000 kunder

CBB Mobils historie

  • 1. oktober 2000: Peer Kølendorf og Michael Moesgaard etablerer selskabet Club Blah Blah.
  • 1. oktober 2002: selskabet skifter navn til CBB Mobil A/S.
  • 1. maj 2004: Sonofon køber CBB for 175 mio. kroner.
  • Selskabet ledes i dag af Signe Julie Valeur og har omkring 400.000 kunder.

Som vi også fortalte i begyndelsen af dette indlæg, så helt grundlæggende var CBB til at begynde med nogle rebeller. Ikke blot af navn, men også af attitude. De havde fra start ønsket om at udfordre de meget mere etablerede selskaber på markedet. Navnet er som nævnt en forkortelse for, hvad der i øvrigt var selskabets første navn, Club Blah Blah. Navnet beholdt de i de første to år af virksomhedens levetid.

Men det var ikke kun navnemæssigt at CBB udfordrede standarden. Sammen med Telmore – som også må siges søgte at udfordre det etablerde – var De de første i Danmark til at benytte sig af en anden teknologi.

radio-tower-1270871_640

I stedet for at tilbyde mobiltelefoni over det almindelige netværk tilbød CBB og Telmore nemlig mobiltelefoni over internettet. Forstået på den måde at det var sende metoden fra mobil til mast. Denne nye teknologi gav CBB et forspring i forhold til at være konkurrencedygtige på priserne. De kunne nu tilbyde mobiltelefoni til markant lavere priser end hvad markedet ellers tilbød.

Dette gav CBB en særdeles god start, og de fik hurtigt etableret en stærk virksomhed med godt 160.000 kunder.

Telenor lægger Bibob ind under CBB

CBB’s vækst gik ikke ubemærket hen, og selvom at selskabet “blot” havde en markedsandel på ca. 4%, så gik der ikke længe inden at andre selskaber ønskede at købe CBB Mobil A/S.

I 2004 har man en aftale i hus mellem CBB og Sonofon (som nu er opkøbt af Telenor). Prisen for CBB Mobil blev på 175 mio. kroner.

Under den nye ledelse har CBB Mobil stadig haft vækst. I 2012 havde de ifølge selskabet selv over 400.000 kunder, og det tal kan man kun forestille sig er steget markant efter at Bibob blev lagt ind under CBB Mobil.

Selskabet har vist sig at være en rentabel forretning og i 2006 kunne man rapporterer et overskud på 19,2 mio. kroner.

CBB markerer sig stadig

Sidenhen er selskabet blevet den mest førende spiller når det gælder kundeservice. Ikke blot har de en Trustpilotscore på 8,6/10, hvilket er virkelig højt. De vandt også titlen for Danmark’s bedste kundeservice* i år.

Udklip

CBB leverer stadig nogle af markedets bedste produkter, hvor det ikke kun er kundeservicen der er i top, men også nogle lette overskuelige og særdeles billige produkter.

*Prisen er uddelt af Wilke

Summary
Dato for anmeldelse
Anmeldte service
CBB
Anmelders vurdering
41star1star1star1stargray

Josua Poulsen

Josua er Android-nørden på teamet. Han kører pt. på en OnePlus 6 mobil. Han tester konstant nye mobiler, headphones og andet godt tech. Han skriver også en stor del af indholdet om internet- og mobilmarkedet.

Lignende artikler